Nyitvatartás
7:00 - 18:00
Szülői vélemény - Tapasztalatok a két tanítási nyelvű képzésről négy év távlatában
A cikket Korcsák Tibor írta
"Kislányom jelenleg ötödik osztályos, azaz már több mint négy éve a két tanítási nyelvű képzésben vesz részt. Első és harmadik osztályban már írtam az angol nyelv tanulásával, elsajátításával kapcsolatos meglátásaimról, véleményemről, próbáltam, mint szülő értékelni a tanárok munkáját, gyermekeink előrehaladását, tudásának gyarapodását. Folyamatosan figyelem az iskola erőfeszítéseit, próbálkozásait, melyet annak érdekében tesz, hogy gyermekeink a lehető legjobb, vagy ha úgy tetszik, a leghatékonyabb képzésben vegyenek részt.
Nem mondok újat azzal, hogy a tanulás maga, általában sem egy könnyű tevékenység, sokszor bizony gyötrelmes nehézségeket képes okozni, de aki kitartó, az valamikor a jövőben mindig le fogja aratni munkája gyümölcsét. Nos, ilyen a tantárgyak angol nyelven tanulása is, semmivel sem könnyebb, mint a magyar nyelven való tanulás. Bizony, sokkal több erőfeszítést, időt, energiaráfordítást kíván gyerektől, szülőtől és pedagógustól egyaránt. Szülők, egymás között beszélgetve a napi gondokról, megoldandó problémákról, az időhiányról, bizony hajlamosak rendre elfeledkezni arról, hogy az angol nyelv elmélyült ismerete, készségszintű alkalmazása a későbbiekben rendkívül meg fogja könnyíteni gyermekeink boldogulását.
Milyen tantárgyakat is tanulnak az ötödikesek angolul? Környezetismeret (Science), Történelem (History), Országismeret (An introduction to Britain) és hát természetesen az Angol (English) nyelv maga.
Gyermekeink szókincse gazdag, naponta rohamléptekben bővül, hiszen nagy anyagmennyiséget kell napi szinten megtanulniuk. Már sok olyan szót ismernek, amit az angolul beszélő szülő sem ismer, például marokkő, bojtos gyökérzet, csészelevél és barlangrajz. A szavak ismerete mellett a nyelvtani ismeretek is széleskörűek, nagyon jól írnak, olvasnak, értenek és a tanultakról is jól tudnak beszélni. Igaz, ehhez az anyagot jól meg is kell tanulni. Megnyugtató, hogy a gyerekek nem csak angolul tudják a tananyagot, hanem magyarul is. Köszönhetően a pedagógusoknak, akik nagy figyelmet fordítanak erre a kérdésre is. Történelemből például, rendszeresen megkapjuk a magyar nyelvű történelem vázlatanyagát is, sőt a gyerekek heti egy órában egy „erősen ajánlott” magyar nyelvű történelem órán veszik át az angolul tanult anyagok, témák lényegi pontjait.
A gyerekek nem félnek az óráktól, szívesen mennek, jókedvűen vesznek részt a foglalkozásokon. Az órákon gyakran van használva az új technikai eszköz, a Smart Board, vagy más néven az IT interaktív tábla, amit a gyerekek már profi módon kezelnek.
Fontos és rendszeres az anyanyelvű lektor alkalmazása, ami nagyot lendít a gyerekek nyelvtudásán, ennek okait részleteznem úgy gondolom, nem kell. Hetente egy lektor óra van, a gyerekek imádják a találkozásokat, hiszen mindig valami érdekes anyagot vesznek vidám formában.
Az elismerésre méltó tanári munkához otthon is hozzá kell tenni. Bíztassuk, bátorítsuk, segítsük gyermekünket, hogy ne veszítse el az önbizalmát!"